dissabte, 6 de juny del 2009

JACINT VERDAGUER I VILA JOANA


M'ADMIRA
M’admira i em complau gaudir del privilegi de visitar els llocs on il·lustres avantpassats nostres han viscut o han deixat petjada, com Vila Joana.
M’admira i m’impressiona contemplar el seu testimoni i advertir la muda presència que respiren les velles parets.
M’admira i em sorprèn comprovar la seva obra gegantina, culta, superba i apassionada.
M’admira i m’emociona assenyalar l’amor autèntic d’un home vers un poble i el del poble vers un home.
M’admira i em commou constatar que hagi estat capaç de conèixer i expressar tan bellament l’essència del nostre país.
M’admira i meravella proclamar que també hagi produït una obra de tanta ambició literària i d'àmbit tan universal.
M’admira i em satisfà ressaltar que després de tants anys aquesta obra perduri tan viva entre nosaltres.

Reconec la meva insignificància poètica i m’admira que un grupet de persones conservin la dèria de llegir o intentar compondre poesia en un lloc tan adient i sobretot el seu amor pels poetes catalans (malgrat els plugims, i l’absència total de sensibilitat de l’empleada). A tots dono les gràcies per la jornada meravellosa que vam viure i molt especialment m'admira l'entusiasme sempre encomanadís de la Dolors.


.

1 comentari:

Manel Aljama ha dit...

M'ha agradat molt. Veig que fa temps que escrius.

M'agradaria poder llegir una cosa teva, encara que fos una vegada a la setmana o al mes.